marți, 6 august 2013

Valcelul TF



Crai
Cristina, Dana, Simona

“Gagicile” in actiune. Dupa numai o saptamana de la urcarea la Diana, si esecul fetelor in gasirea acestui traseu, ne hotaram sa perseveram si sa incercam, in formula noua, sa-l identificam. Cu o saptamana in urma, eu urcasem Padina Popii, fara intentii in abordarea acestui traseu, insa Loti, Corina, Cristina, Dana si un prieten de-al lor de langa Retezat l-au cautat si l-au “ratat la mustata”. Practic, au urcat unde trebuia, dar nesiguri fiind, au coborat. Tura asta am eliminat insa toate variantele, linia valcelului se contureaza de la Diana, deci aveam directia, trebuia sa reusim. Am plecat de pe Padina Popii. Primul valcel este Valcelul Trecatorii Fortate. Foarte spalat, acesta este rapelat de alpinisti, la retragerea din traseele din peretii Dianei. Inaintea lui am facut stanga. Am trecut linia muchiei impadurite si am vazut traseul ce duce pe brana Caprei. Carareaa nu e conturata nici macar ca la refugiul din Sindilerie. Este abrupta, printre brazi, si destul de incomoda. Dupa un prag de piatra amestecat cu pamant si destul de spalat se iese la o piatra, de unde se face dreapta. La doi pasi de acest loc se deschide perspectiva spre refugiu si imediat se coboara in valcel. De aici valea este abordabila, chiar fara saritori. Ca si directie, este destul de greu, de aici, sa mai gresesti traseul , care se contureaza intre peretii abrupti ce strajuiesc traseul Brana Caprei si cei care strajuesc Padina Popii. Se prefera insa partea dreapta, apropierea de Padina Popii. Izolarea acestui loc si descoperirea sa il fac foarte special, un fel de Poiana Inchisa, pe care doar alpinistii si caprele negre o stiu foarte bine.
A fost o tura foarte reusita, dar care s-a terminat in alergare. Am plecat cu trenul de 7 dimineata, iar la Curmatura mai aveam 1:45 de min sa prindem trenul de 19. Am intrat totusi in grafic, deoarece de la Botorog ne-au luat cu masina colegii mei de dansuri swing Vali si Monica, veniti la picnic in zona.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu